lördag, oktober 21, 2006

Reflektion

Jaha så sittar jag här med jobb-baksmälla igen. I ett par veckors tid har allt gått i ett. Vad är det som har hänt egentligen? Vad har jag skrivit, sagt och gjort? Vilka har jag träffat? Hur påverkar det min framtid?

Träffade en kompis (och hans far och son) jag lärde känna i en studentkorridor 92 på Locanda i torsdags. Vet inte om det var för att det var ett trevligare möte jag var nöjdare med stället än förra gången. Men jag tyckte att maten var bra, personalen smidigare, lokalerna mjukare och mer inbodda. Just nu pågår även en utställning med svartvita miljöbilder av favoriten Bruno Ehrs. Bruno har tagit bland de mest estetiska mat och resebilder jag sett, många tillsammans med Dag (i böcker, tidningen Gourmet och Res).

Hade därefter ett styrelsemöte på Vetekatten. Snacka om att det alltid är full rulle där oavsett tid på dagen! Och trots att serveringssystemet aldrig funkar är det alltid mysigt.

Bild: Min lunchdate på Locanda.



2 Comments:

Blogger Kristian said...

Dedär baguettebitarna var svårgnagda när man bara har sex tänder.

söndag, oktober 22, 2006 10:50:00 em  
Blogger Bendel said...

Han kämpade på imponerande bra. Och det måste vara ett gott tecken att man gillar surdegsbaguetter redan vid 1 års ålder!

söndag, oktober 22, 2006 11:10:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home