tisdag, januari 30, 2007

Födelsedagskalas

När jag vandrar bland snödrivorna och villorna i Enskede slår det mig att E alltid fyller år på årets kallaste och/eller snöigaste dag.

Det är alltid lika mysigt att komma hem till henne på kalas. Hon har ett smittande skratt, är vacker och snäll. Dessutom är hon en generös matskribent som bjuder på massor med vällagad mat.

Menyn
*Camparidrink med rosenblad
*Mörkt bröd med paté och marinerad rostad paprika
*Kex med färskost, rucola och rostade pinjenötter

*Rökt lax med gurka och wasabikräm (gjord på turkisk yoghurt), öl och sake

*Kaktus och limesorbet

*Vitlök och ingefärsräkor med grönsakswok och ris, vitt vin

*Harry Klings dinéglasstårta
(serverades med glada tillrop från gästerna eftersom den väckte minnen till liv)





De glammiga diskhandskarna var min present till värdinnan.


PS Tack Novalucol för att du fick mig upp ur sängen DS



2 Comments:

Blogger Kinna Jonsson said...

Krya på dig. Stressar du för mycket?

Handskarna gillar jag skarpt. Köpte svarta med "garnityr" i frankrike för många år sen. De höll i evighet och var lite fodrade inuti vilket var skönt när man diskade.

onsdag, januari 31, 2007 2:52:00 em  
Blogger Bendel said...

Tack! Tror det, min mage brukar tåla rätt mycket annars.

Visst är de fina! Det syns inte på bilden men prickarna är knallturkosa. Skön vardagslyx. Lite otippat en av de mest uppskattade presenter jag givit bort. Finns på Designtorget om du saknar dina från Frankrike.

onsdag, januari 31, 2007 5:10:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home