fredag, september 22, 2006

Fredagshäng på Centro och Wasahof

Träffade en vän (mitt bröllopsvittne som jobbat på kultiga Manolo Blahnik i NY) efter jobbet för att ta en fredagsöl/drink. Jag föreslog två ställen vi kunde gå till; mondäna Centro och mindre balla Atlas (enda baren jag känner till som har Brooklyn lager). Hon valde inte helt oväntat det förstnämnda som påminner om betydligt äldre och exklusivare Hotel Costes i Paris. Där vi passande nog har varit tillsammans och druckit Bellini. Ikväll drack vi dock martinidrinkar med mixade hallon och ananas. Läskande då temperaturen är 20+ och man är höstklädd, och inte alls så sött som det låter.

Min man kom och hämtade mig. Vi fortsatte till Wasahof där väggarna är fullproppade med Jirlow-tavlor. Han åt finfina ostron från Grebbestad (valde mellan det och belon) och sedan tournedos. Jag Wallenbergare med klassiska tillbehör. Uppskattar allt mer pärlorna som självklart sätter maten, kunskapen och människorna i centrum.



3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Underbara ostron mera på Wasahof!!

// Å

lördag, september 23, 2006 9:20:00 em  
Anonymous Anonym said...

Hej Pia

Det är jättekul att läsa Oj vad du får träffa roliga människor och se häftiga ställen. Någon gång måste du ta med mig på ett häftigt udda ställe

Kram Maggan

måndag, september 25, 2006 2:56:00 em  
Blogger Bendel said...

Vad roligt att du tycker att det är roligt att läsa! Jag tar dig gärna med på något spännnade!

Kram, Pia

måndag, september 25, 2006 3:24:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home