lördag, oktober 21, 2006

Choklad- och tomatmarmelad

Fick världens gulligaste paket för ett par veckor sedan (köpt på Sofies Butik i Helsingborg) med en burk choklad- och tomatmarmelad, flingsalt och crostini. Idag provsmakade jag. Tyvärr gillade jag det inte. Det var med all säkerhet välgjort eftersom det var tillverkat av Jan Hedh och Maria Escalante - sveriges chokladkung och drottning. Jan känner de flesta till (någon gång ska jag berätta om den 5-rätters chokladmeny jag åt som han tillagade). Men kanske inte Maria - en sydamerikansk kvinna som verkligen brinner för det hon gör. Men jag kommer nog nog aldrig gilla tomatmarmelad även om den fått smak av fin choklad. Tyvärr. För mig smakar det galla. Samma sak händer när jag äter physalis. Choklad och flingsalt brukar jag dock gilla ihop. Åt senast härom dagen en tryffel med tequilasmak där flingsalt på toppen lyfte fram chokladsmaken på ett förträffligt sätt.



4 Comments:

Blogger Kristian said...

Pfysavadå?

söndag, oktober 22, 2006 10:52:00 em  
Blogger Bendel said...

Du har säkert ätit dem, de orange små frukterna; http://www.livsmedelssverige.org/livsmedel/vegetabilier/frukt/frukt_physalis.htm

Jag tror jag är ensam om att inte gilla dem trots att jag försöker och försöker om och om igen att äta dem.

söndag, oktober 22, 2006 11:06:00 em  
Blogger Kristian said...

Ja dom ja, jag tror jag inte vet någon alls som faktiskt tycker om såna...

måndag, oktober 23, 2006 10:27:00 em  
Blogger Bendel said...

Inte? Fniss.

tisdag, oktober 24, 2006 10:55:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home