lördag, juni 06, 2009

Goda saker




Det är konstigt, det finns bara en plats där jag sover riktigt bra, på en bergskant, på en ö i södra Italien.

På den närliggande stranden serveras den skönaste spagetti vongolen som går att äta. Ibland, på avstånd, kan jag tänka, men så märkvärdigt är det väl ändå inte.

Och så sitter jag där i den turkosmålade trärestaurangen på pålar på Marontibeachen, men vinden på kinden i blå badparasollers sällskap och känner mig märkvärdigt lycklig för att det smakar så mäktigt.



2 Comments:

Blogger Anna-Eva said...

Nu blev jag avis :(
Visserligen är vårt Mallorcaställe underbart men jag åker inte precis dit för maten. Det är alldeles för turistigt när det gäller den biten. Jag fattar mig inte på tyskar och engelsmän på resa, vill de inte prova den inhemska maten? Varför då? Jag vill iaf inte ha engelsk frukost, fried cod, veggies,lasagna with chips(!), när jag är i Spanien. Och när det gäller de få ställen som har lite goda spanska specialiteter saltar de priserna så man äter fried eggs and sausages ändå, i ren protest:)

onsdag, juni 10, 2009 9:53:00 em  
Blogger Bendel said...

Jo, det där har jag också upplevt som problem i spanska badorter. I stor skillnad mot just italienska dito. Det är nästan så det bästa är att koppla bort maten och njuta mer av det andra istället. Men det vill man ju inte som matmänniska.

tisdag, juni 16, 2009 12:02:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home