lördag, juni 17, 2006

Sköna dagar i skärgården

Åkte efter en lång frukost i förmiddagsol till Strömma Kanalbar (kändis- och stekaretätt) och spanade in motorbåtarna som passerar där. Restaurangen har bra mat men idag fick det räcka med kaffe och en perfekt surdegsbaguette (från välrenommerade Kringelgården) med skinka och dijonsenap.
Därefter följde ett par timmar i solen på "mina" klippor nära landstället.
Ikväll har jag ätit ugnsbakad lax med färskpotatis och en gräddfilssås med söt senap och kryddgrönt från svärmors trädgård. Till det har jag druckit en god ripasso - Masi Campofiorin. Vinet är en gåva från världens bästa Tesse som känner till min svaghet för ripassor. Därför ska jag skåla för henne nu. Därefter ska jag äta årets första goda svenska jordgubbar, så som jag vill ha dem, med lättsockrad lättvispad grädde. Det finns ingen annan efterrätt som slår det. Inte ens Streets crème brulée. Kram.



2 Comments:

Blogger Kristian said...

Låter som en perfekt dag ute på Ingarö!

söndag, juni 18, 2006 9:41:00 fm  
Blogger Bendel said...

Det bästa är att förutsättningarna för en liknande dag idag är goda, solen skiner och vi ska snart äta frukost ute. Hoppas även du får en bra dag!

söndag, juni 18, 2006 10:11:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home