lördag, september 23, 2006

Lantliv och ny bok om sushi




Vad är det bästa men kan göra en ledig lördag i september? Åka ut på landet så klart. För att gå på galleri* och och fika med vänner på stallbacken.

Min islandshästtokiga ex-kollega bjöd på kaffe och citronmarängtårta. Hon gav mig också en ny sushihandbok av Robert Melin (jag kunde inte vara med på releasen). Första intrycket är att formgivningen ser tråkigt husmoderstidningsaktig ut (kunde varit retrofint) alt. hemkunskapsbok. Nu ska jag se om innehållet lirar bättre.


*Anne Hansson visade målningarna "Inte bara häst" i en lada på Öråkers gård. Hade jag träffat ägaren till den röda bilen hade jag frågat om jag fick åka med, då hade jag fått användning för mina nya ljusa skinnhandskar och engelskrutiga kavaj som jag hade med mig men som det var för varmt att använda. (Märks det att jag fortfarande längtar till Cornwall?)



2 Comments:

Blogger Spiken said...

Ja det var ju otur att Du inte kom och pratade med mig. Emellertid går saken att ordna vid ett senare tillfälle. Vi var hos Anne för att beställa en tavla. Tavlan är nu levererad där bland annat vår Triumph och våra hönsfinns avbildade.
Just nu är bilen garagerad i Strängnäs. Själva bor vi i Tullinge. Kansek en ytur fram i vår?

söndag, januari 06, 2008 11:24:00 fm  
Blogger Bendel said...

Vad festligt att du hittade hit, ja kanske jag hör av mig i vår.

onsdag, januari 09, 2008 9:44:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home