söndag, oktober 22, 2006

Inte så mycket om mat

Bakade en sockerkaka igår. Och åt en bit med hallon och lättvispad grädde. Comfort food i högsta grad. Tittade sedan på SVT-kalaset. Tycker att Lena PHs barnvisegrej var det roligaste jag sett på länge. Smart och självironiskt. Framför allt modigt. Trots att det kanske är henne man idag kan vänta sig något sådant av. Det finns så få risktagande människor så jag vill hylla alla dem som finns! Gillade även Claes Erikssons uppträdande. Mest för att jag gillar honom. Han var makalöst fin som vigselförättare tidigare i höstas. Klok, underfundig och varm. Och verkade så snäll det lilla jag talade med honom. Dessutom är hans fru vacker och stark. Män som lever med sådana kvinnor måste per automatik vara bra människor. Nu ska jag läsa lite utländska mattidningar och börja på Donna Tartts Den lilla vännen. Kram och puss - länsbuss!