måndag, januari 28, 2008

7 sanningar om mig själv

Dags att anta Skrivarmammas bloggutmaning som påminner om denna jag fick för snart ett år sedan. Snart kommer kanske även 7 matsanningar.


1. Jag är mycket förälskad i min nyfödda son och är förundrad över att han är min.

2. Jag blandar lätt ihop jobb och privatliv. På gott och ont.

3. Är lika mycket en extrovert som introvert person, sällan något mittemellan. På gott och ont.

4. Rättvisa och jämlikhet är viktigt för mig, kanske för att jag växte upp med två yngre bröder.

5. Sedan ett par år tillbaka funderar jag mycket över religioner och kampen mellan ont och gott.

6. Tycker om att hålla tal.

7. Om jag upptäckt ett stavfel eller liknande på min blogg kan jag inte somna om jag inte rättar till det.



6 Comments:

Blogger Pernilla said...

Kul att du antog utmaningen, tack! Håller med dig om stavfelen. Det märks vad vi är för typ av människor... :)

måndag, januari 28, 2008 6:16:00 em  
Blogger Bendel said...

Jo, det gör nog det. Kände igen en del på din lista också, det där meda att läsa hela tiden tex.

måndag, januari 28, 2008 8:03:00 em  
Blogger Pernilla said...

:)
Eller att vara nätberoende. Jag har varit på väg i säng i en halvtimme nu. Skulle bara först...

måndag, januari 28, 2008 10:40:00 em  
Blogger Bendel said...

Tror du att jag också är nätberoende? :) Jo, jag känner igen mig där också även om T faktiskt har hjälpt mig med det en del.

tisdag, januari 29, 2008 9:08:00 fm  
Blogger Kristian said...

Rättvisa mot två bröder, typ att stå och måtta saftglasen mot varann så att man fått exakt lika mycket? :)

tisdag, januari 29, 2008 4:05:00 em  
Blogger Bendel said...

Sockerdricksrättvisa förekom nog men det var nog mera att jag inte fick göra en del saker för att jag var tjej som iaf ena brorsan fick. Och förväntades göra och vara på ett annat sätt som killarna inte behövde. Sånt märker man kanske inte lika mycket om man har syskon av samma kön. Inget ont till någon, så var det ju förr. Om jag tänker efter är jämlikheten viktigast för mig, men det handlar ju också om rättvisa.

tisdag, januari 29, 2008 9:45:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home