tisdag, september 06, 2011

Delikatessen Bistro Bar


Pratade good old days och även nytt trams med en vän jag inte träffat på alldeles för länge. Detta hände sig på på Delikatessen Bar & Bistro över ett par oxkinder och en flarra Rhonevin. Ett utmärkt val hela vägen.

Den rustika miljön som är en gammal brandstation kändes ljuddämpad och var därför lämpad för intimt prat. Det finns verkligen inte många ställen i stan som är det, på exempelvis AG och Mäster Anders som i viss mån har liknande lokaler får man skrika sig hes för att höras. Dessutom spelades sensuella toner av Chet Baker i högtalarna som också hjälpte till att tona ner.

Menyn är väldigt nära att vara för kort men funkar. Vi gick rakt på varmrätten, oxkinder med tryfferat mos. Vällagat men lite väl smakstinnt. Vi valde det enda Rhonevin som fanns på glas och det samarbetade fint med maten. Till dessert fick det bli en rent oanständig chokladbakelse som var obcent rinnig inuti. Jösses, jag törs inte ens berätta vad den gjorde med mig, så god var den!

Delikatessen Bistro Bar, Krukmakargatan 22, Stockholm
http://delikatessenbistrobar.se/



4 Comments:

Anonymous Robert said...

låter som ett ställe i min stil!!!!

onsdag, september 07, 2011 12:30:00 fm  
Blogger Bendel said...

det kan jag tänka mig!

onsdag, september 07, 2011 9:59:00 em  
Blogger Kinna Jonsson said...

Tack för bra tips! Håller med om att det är jobbigt om det inte är ljudisolerat. Ingen omsorg om gästerna. Ett annat ställe är Buco Nero som har en helt oacceptabel ljudnivå om det är mycket folk.

söndag, september 25, 2011 5:23:00 em  
Blogger Bendel said...

Ja exemplen är många, även i nya Köttbaren som jag dock tycker mkt om får man skrika till varandra för att höras.

söndag, september 25, 2011 5:29:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home