måndag, januari 16, 2006

Hur har helgen varit?

Helg? Har det varit helg?
Idag, måndag, träffade jag en man jag beundrar för hans mod att gå egna vägar - kocken Rune Kalf-Hansen. Han tar maten till platser där den aldrig har varit. Snart kan han titulera sig som matproducent på Stadshuset! Mat ÄR kultur! Det kan bli hur spännande som helst!

Lördag och söndag satt jag och skrev utskrifter av intervjuer som så småningom ska bli artiklar och en rapport. Kämpade även med en krönika om restaurangtrenden med udda köttdetaljer.

I fredags intervjuade jag Robert Wåhlén, köksmästare på Leijontornet. En smart kille som inte gör mycket väsen av sig, vilket är synd enligt mig. Det är ett måste att prova hans skruvade varianter av traditionell svensk mat!

Därefter efter ett möte om bröd. Vi hängav oss åt bröd-trend-spotting. Snabbversionen: surdeg, ursprung och dinkel.