måndag, januari 16, 2006

Mängden snällhet är konstant

Jag saknar de Vetenskapliga Råden på Svensk Köttinformation. Det var en förmån att få lyssna på diskussionerna mellan sveriges främsta nutritionsprofessorer. Ibland höll jag föredrag om ytliga saker som mattrender och sånt. Det blev alltid lika uppskattat.
En som länge testade vad jag gick för var Stephan Rössner. På något sätt vann jag hans gillande. Och det är ömsesidigt, han är cool som törs jobba folkligt i en snobbig forskarvärld. Jag fick världens snällaste mejl från honom nyligen. Och blev så glad att jag i min tur ville ge uppmuntan till någon. Då skrev jag en hälsning till Fredrik Virtanen som jag inte känner och fick ett gulligt svar tillbaka. Det gjorde mig också så glad att jag nu klurar jag på vem som förtjänar att få stafettpinnen med snälla ord härnäst?