måndag, mars 20, 2006

Notting Hill

Första gången jag såg filmen sågade jag den. Men allt eftersom har jag blivit mer och mer romantisk och tycker att den är rar. Jag besöker alltid Books for cooks när jag är i Notting Hill. Bokhandeln i filmen ligger tvärs över gatan. Första gången jag besökte "Travel book shop" visste jag inte att det var Den butiken. Men tyckte att det var fantastiskt att vara där. Jag minns att jag köpte en bok. Mannen i kassan var artig, trevlig, småvirrig och vacker. När väl transaktionen på mitt Visa funkat och han lagt boken i en fin papperspåse så köpte jag ett vykort kontant. Som han också la omsorgsfullt i en annan papperspåse. När jag sedan gått ut och hunnit en bit på gatan kom han springandes efter mig i duggregnet och ropade:
-Jag glömde ge dig boken!
Höjden av artighet, jag hade glömt att ta boken med mig. Det var så gulligt och fumligt. Kunde inte låta bli att tänka på det som en filmscen. Så larvig kan jag vara.