tisdag, juli 04, 2006

Apropå kaffe


På restaurang Le Medieval i Saint Emilion (Bordeaux), som jag skrivit om tidigare, har de en utmärkt kaffemeny. Detta är Moka dÉthiopie.

Känner du till Svensk Kaffeinformation? Det är de svenska kaffeimportörernas och -rosteriernas branschförening. Det gjorde inte jag tills nyss, trots att jag jobbade nästan 8 år på Svensk Köttinformation. Det är inte många bokstäver som skiljer åt i namnet och de använder samma förkortning som "Köttis" - SKI. På hemsidan finns en hel del information, med säljintresse så klart, men troligtvis alldeles korrekt. Något annat funkar inte, det vet jag.



2 Comments:

Blogger Kristian said...

Jag går in ofta på den sidan, t.ex när jag försöker se vad som har blivit fel med min hembrygda kopp espresso. Sajten håller sån kvalitet att jag nästan alltid hittar vad jag behöver.

tisdag, juli 04, 2006 8:25:00 em  
Blogger Bendel said...

Kul! Ja, det fanns mycket bra på den!

tisdag, juli 04, 2006 8:44:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home