fredag, juni 30, 2006

Sen chokladreflektion

Jag har haft tid att reflektera över ett mycket hektiskt arbetsår. Stort som smått, tex detta: I vintras när jag var på Lars Wallins jubileum i Stadshuset fick jag några mycket eleganta chokladpraliner. De låg i små vita askar och var liksom litografier numrerade. Idag har jag tagit reda på att konditorn bakom heter Emanuel Andrén och blev Årets Konditor 2005. Han har sitt säte i Lilla Edet - hurra för hela Sverige! Vill du veta hur de supersnygga godsakerna såg ut, gå in här. De påminde om den som heter jordgubb och champagne - men hade även guldstänk, hette Glamourinne och var specialgjorda för detta event. Jag fick nr 169, 612 och 630/800.



3 Comments:

Blogger Kristian said...

Lilla Edet är ju inte så långt från GBG. Kanske skulle ta en utflykt och handla litet praliner.

fredag, juni 30, 2006 5:43:00 em  
Blogger Bendel said...

Berätta i sådana fall om besöket för mig!

fredag, juni 30, 2006 9:04:00 em  
Anonymous Anonym said...

Se till att posta någon pralin till oss. Lilla edet praliner vi saknar dig!!!

tisdag, juli 04, 2006 7:28:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home