söndag, januari 07, 2007

Lördagsangelägenheter

Vi kunde inte bestämma oss för var vi skulle äta bakismiddag ute igår. Det viktiga var att bli mätt. Efter mycket velande och kompromisser hamnade vi på Linas Bar på Hantverkargatan.

På Linas går ägaren Hoa Hoa omkring med gympabrallor och t-shirt som vanligt. Jerry Williams är där med sin familj(?), har en 80-tals-stickad grå myströja och spelar yatzy. Sällskapen bredvid beställer genomstekt oxfilé. Åke skickar ut två köttbitar efter varandra för att de är brända. Servitriserna tar det sådär tills notan ska betalas, då är de trevliga och berättar hur underbemannade de är men att maten ska kunna hålla en viss nivå ändå. Trots allt detta finns det något jag inte kan förklara som jag gillar med Linas. Ok, det kommer dröja innan jag kommer tillbaka, om det ens händer. Och jag skulle inte rekommendera stället för någon, eventuellt min pappa. Men ändå. Troligtvis för att det är så befriande motsatt min vanliga matvardag. Det är ett skönt och okonstlat hak, lite fritidsgård för vuxna.