fredag, mars 09, 2007

6 x Bendel

Ilva har utmanat mig i att berätta sex förvånande saker om mig själv. Mycket svårare än jag trodde. Därför är jag nu omatigare och privatare än jag brukar.


1. Jag som sällan skrattar åt något på TVn (kan iof tycka att saker är roliga ändå) har de senaste veckorna inte kunnat somna utan att se Seinfeld (som jag garvar högt åt typ 10 år senare än alla andra). Igår blev Jerry sur på en försäljare som stötte på hans tjejkompis eftersom den killen inte kunde veta att de inte var ihop. Detta har hänt mig en gång på riktigt då jag var smakråd åt en killkompis som skulle köpa möbler. Jag kunde inte förstå varför min polare blev så sur när butiksägaren flörtade med mig.


2. Jag är väldigt kär i min Jack Russell-terrier Maya. Varje dag kämpar jag mot viljan att skriva sockersöta pekoraler om henne på min matblogg.





3. Jag har målat en väggteckning till kårstyrelserummet i Göteborgs Handelshögskola (1993).

4. Jag gifte mig på Capri 2003. Det som började som en hemlig ceremoni bara mellan min man och mig slutade med en fest som 40 släktingar och vänner kom till. På bilden dansar vi till live-tamburiata (antik napoletansk musik). Fotograf är matskribenten Christina Asplund som skrev flera sidor om detta i Expressens Leva&Bo-bilaga. Framför allt dokumenterade hon recepten till de sex rätterna på ett finfint sätt.



5. Jag hade som 13-åring eget lokalradioprogram där jag pratade om relationer och spisade 80-talspop.
6. Jag är social men hatar sällskapslekar, grannskapsfester och gemensam bostadsrättsgårdsstädning.



4 Comments:

Blogger Ilva said...

Visst var det svårt? Jag tänkte och tänkte, t.o.m. på natten innan jag kom på något som kunde passa. Frågade även mina barn men de som borde vara kritiska kunde inte komma på annat än sånt som gör mig annorlunda från italienskor. Intressant och skiftande lista! Och hunden är hur söt som helst! Tack Pia för att du hakade på!

tisdag, mars 13, 2007 7:38:00 fm  
Blogger Bendel said...

Skitsvårt! Jag är ärligt talat inte helt nöjd. Eftersom de flesta som bloggar inte känner mig så kan egentligen inte så mycket förvåna. Samtidigt var det svårt att komma på saker som de som känner mig skulle bli förvånade över, de känner ju mig. Men jag fick en bra anledning att prata annat än mat och publicera några bilder på min lilla hund.

tisdag, mars 13, 2007 10:03:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag älskar den här typen av utmaningar men tycker att den var galet svår. Det tog mig flera dagar att skriva ihop sex egenheter om mig själv... Om man granskar sig själv riktigt noga så kommer man säkert på en drös till. Och jag vet inte om det är särskilt positivt eller negativt.

torsdag, mars 15, 2007 3:24:00 em  
Blogger Bendel said...

Kul att du tittade förbi Lina! Att komma på saker om sig själv är säkert positivt oavsett om det är bra eller "dåliga" enheter.
Förnumstiga Pia

fredag, mars 16, 2007 9:31:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home