tisdag, juni 26, 2007

Kanin hos Filippo





Emilio, vår hyresvärd på Ischia, skällde på Gustavo för att han skulle ta med oss till Fontana. "Där finns ju ingenting" sa han. Åk till hamnen istället.

Kaninen var kokt i olivolja (ganska mycket), tomater, vitlök och vitt vin. Såsen serverades med bucatini som förrätt, för så ville våra vänner ha det. Ljuvligt gott!

Sedan kom kaninen på ett fat alla åt ifrån. Tillbehör - grillad peperoni(?), mild och bitter, med tomater. Allt perfekt tillagat.

Hela finfina kalaset inklusive drycker, bröd och efterrätt gick på 73 euro för 4 pers. Var? På restaurang Fonte i Fontana.



3 Comments:

Blogger Viktoria said...

Den där kaninen skulle jag vilja smaka!

måndag, juli 02, 2007 10:25:00 fm  
Blogger Bendel said...

Jag trodde att jag ätit god kanin innan men upptäckte att det hade jag inte. Denna var tex godare än den jag åt på Capri förra året och tyvärr godare än den jag lagade själv hemma förra hösten. Jag tror tricket är mycket mer olivolja än vad jag använde (hade för övr. ungefär samma ingr.) och en stektermometer. Filippos kanin var så mör (inte en bit var det minsta torr eller trådig) och mustig.

Kul förresten med en kommentar från dig, gillar din blogg som jag kikar in på ibland.

måndag, juli 02, 2007 10:51:00 fm  
Blogger Viktoria said...

Många tack. Så glad jag blev.

fredag, juli 06, 2007 4:34:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home