onsdag, januari 30, 2008

Rosa middag

Gårdagens värdinna bor i Gamla Enskede som verkligen är julkalendersött. Till årets middag var sju sköna (sjösjuka) kvinnor inbjudna, varav tre jobbar i matbranschen, och tre heter Pia. Någon mindes att jag brukar säga att det bara finns en Pia, och att resten är ko-pior. En rosa ljuvligt blommig drink bestående av mousserande och rosensirap inledde kvällen. Till förrätt åt vi chevretårta med många goda tillbehör. Sedan fick jag likt askungen lämna kvällen i en taxi. Chefen kallade.



7 Comments:

Blogger Pernilla said...

I Gamla Enskede ligger världens gulligaste och härligaste bageri! Vi handlade nygjorda semlor där i helgen. Gamla Enskede Hembageri tror jag det heter. MUMS MUMS MUMS!

Lät som en trevlig tillställning för övrigt.

onsdag, januari 30, 2008 5:06:00 em  
Blogger Bendel said...

Visst är det fint! (För att inte tala om bokhandeln bredvid). Få bagerier har fått så mycket PR som tjejerna som driver det bageriet. Tjejer, rustika bröd i tiden, bytt karriärer "nedåt" osv. Den ena tjejen har jobbat på ett av mina favvobagerier - Brunkebergs Bageri.

onsdag, januari 30, 2008 5:41:00 em  
Blogger Bendel said...

Oj, vad mycket tjej det blev, byt gärna ut mot kvinna eller ngt bättre.

onsdag, januari 30, 2008 5:44:00 em  
Blogger Pernilla said...

Det är kul tycker jag, när man får höra om folk som gör bra saker! Men bokhandeln har jag missat! Hur kan jag ha gjort det??? Måste kika nästa vecka när jag ska klippa mig på salong Blond som ligger precis bredvid...

torsdag, januari 31, 2008 2:05:00 em  
Blogger Bendel said...

Jag gillar att bokhandeln ligger där det gör och det där romatiska, berätta gärna om utbudet om du tittar in.

torsdag, januari 31, 2008 3:09:00 em  
Blogger Anna-Eva said...

I natt, när jag omöjligt kunde somna om, komponerade jag en fantastisk rosa alla hjärtansdags måltid. Tror du jag minns det minsta av den idag? För jag lyckades ju somna om tillsist..

fredag, februari 01, 2008 2:57:00 em  
Blogger Bendel said...

Känner igen det där med att ligga vaken vargtimmarna och planera saker. Den rosa drinken vi blev bjudna på, som jag visserligen bara smakade av, smakade annars mycket romantiskt- ett tips om du tänker starta om.

fredag, februari 01, 2008 7:42:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home