måndag, maj 19, 2008

Elektra och det tredje rummet



Ibland räcker det att maten är ok och inte så mycket mer om hjärtat finns med. Var igår bjuden på en familjesammankomst/kalas på grekiska kvarterskrogen, eller tavernan som de själva kallar sig, Elektra. Och jag kan inte tänka mig ett bättre ställe för ett sådant ändamål (ti hi).

Ägaren och hans familj som jobbar där är sådana människor som alla sprider värme, lugn och trevnad omkring sig. Och det är inte bara ok att ta med sig en bebis, det gullas med den på ett naturligt sätt och personalen hjälper till med barnvagnen. Publiken är därefter mycket blandad och lite sådär klyschigt tycker jag att det är en av de stora fördelarna med restaurangen.

Maten är av ett sådant slag att de flesta gillar den, jag åt Patitsio som man lite slarvigt kan kalla för en slags lasagne. Elektras enda problem är att portionerna är alldeles för stora, när jag bodde i närheten undvek jag ofta att äta där eftersom jag blev mätt bara av att se maten. Nu när jag ammar tänker min hjärna lite annorlunda men inte ens hantverkarna som var med orkade äta upp. Hursomhelst är det en pärla på många sätt, i utkanten av Sundbyberg.

UPPDATERAT: Läs vad RagazzeElin skrivit om samma ställe.



8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jamen visst var det trevligt där, bloggade om dem för ett bra tag sedan: http://www.ragazze.se/2007/02/26/restaurang-elektra/

måndag, maj 19, 2008 10:30:00 fm  
Blogger Bendel said...

Jag minns att du gjorde det, och jag kommenterade redan då att jag tycker portionerna är på tok för gigantiska. Måste säga att jag alltid tyckt att det är trevligt där (bodde nära förut) men jag uppskattade stället ännu mera nu efter att jag fått barn.

måndag, maj 19, 2008 10:37:00 fm  
Blogger Bendel said...

Och var där med en hel stor familj.

måndag, maj 19, 2008 10:45:00 fm  
Anonymous Anonym said...

förresten, vet du om de har någon uteservering på sommaren?

måndag, maj 19, 2008 11:08:00 fm  
Blogger Bendel said...

jo, en enkel, ganska liten och välbesökt!

måndag, maj 19, 2008 11:15:00 fm  
Blogger Jessica said...

Ibland blir man sådär, jamen skit i om maten är kolsyreisade små blommor som tidigare var grankottar, och låt det vara god mat men med trvlig personal, trevlig stämning och det i sig brukar göra maten god.

måndag, maj 19, 2008 11:27:00 fm  
Blogger Bendel said...

Jessika - Ja, ibland blir man precis sådär!

måndag, maj 19, 2008 11:31:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Jessikas kommentar är så fantastiskt bra att jag vill nästan printa ut den som sätta upp det på kylskåpet. Helt galet sant :)

måndag, maj 19, 2008 11:41:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home