torsdag, april 24, 2008

Pladder

Den här veckan har jag tackat nej till att delta i en paneldiskussion om näringsbudskap och till att ingå i en smakjury. Tyvärr måste jag säga men båda är på annan ort långt ifrån Stockholm, efter sommaren kanske sånt funkar men inte nu. Hade tänkt besöka Gastronord men eftersom mässan har en åldergräns på 16 år som även gäller barn i sele eller vagn får jag heller inte till det. Grrr. Jag har dock hållit i ett årsmöte som ordförande för en förening. Och druckit ekologisk cava på Street Bistro, Bocchoris - Cava Artesà Brut Nature Reserva NV, kanske aningens grumlig men helt ok.



6 Comments:

Blogger Anna-Eva said...

Dumma mässa! Men du får tänka på mig som sitter här nere i södern och strejkbloggar och inte heller kunde gå och inte ens hinnner eller orkar matblooga ens :)

torsdag, april 24, 2008 3:54:00 em  
Blogger Jessica said...

Hade de tänkt att man häller i vin i ett spädbarn i ett sele? Eller ge dem opastöriserad ost?

Ibland får dumheten råda över någon sorts pragmatik.

Jag har insett att jag har svårt för såna där mässor. Det låter för mycket, är för mycket folk, och så sluter det med att jag skaffar jag grejer som jag egentligen inte kommer att använda upp innan sista-datum går ut.

torsdag, april 24, 2008 4:08:00 em  
Blogger Bendel said...

Anna-Eva - tänker på dig. Såg att du bloggar på en medicinsajt, kul (eller vad man säger till någon som strejkar)!

Jessika - Ha, ha, ja hur tänker de? Är ärligt talat ingen stor mässmänniska heller. Men jag tycker betydligt bättre om tex gastronord jämfört med rena konsumentmässor. Och minglandet, vissa pressgrejer och kollen man får är bra.

torsdag, april 24, 2008 7:40:00 em  
Anonymous Anonym said...

ja jag var ju också portad med min 2månaders hangaround, möjligtvis så hade jag producerat ett tiotal inlägg från mässan men ny slipper jag ju det ;)

lördag, april 26, 2008 9:31:00 fm  
Blogger Bendel said...

Bara en sån sak! Redan 2 mån. förresten!

lördag, april 26, 2008 12:14:00 em  
Anonymous Anonym said...

...please where can I buy a unicorn?

lördag, december 12, 2009 3:42:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home