söndag, mars 30, 2008

Jag förs framåt av kraftiga vindar

Jag känner mig allmänt inspirerad. Det händer sköna saker och jag har fått smak på att börja jobba lite igen, jag har ju lyckan att kunna göra det hemma, och märker att det bara gör det ännu roligare att också vara bebisförälder.


Dagen startade med bland annat varma criossanter med AlterHedens åkerbärssylt, precis så där sötsyrlig och speciell som jag gillar. Väckte minnen från när jag plockade bär i skogen som liten tös med min mamma.


Ägg- och räkmackor i vardande. Lunch efter långpromenad i vårsolen.


Och som vanligt när Åke gör majonnäs bakar han maränger på äggvitorna.



8 Comments:

Blogger Jessica said...

Åhhhh åkerbärssylt! Min favvo alla syltkategorier :).

söndag, mars 30, 2008 6:10:00 em  
Blogger Bendel said...

Det är det nog för mig med!

söndag, mars 30, 2008 6:23:00 em  
Blogger Bendel said...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

söndag, mars 30, 2008 6:23:00 em  
Blogger Kristian said...

Roligt att det känns som att det vänder, det gör att det går så mycket lättare...

söndag, mars 30, 2008 6:48:00 em  
Blogger Bendel said...

Kristian - precis så känns det, som det vänder. Jag är egentligen inte så mycket piggare, men gladare. Pojken väcker mig fortfarande minst 3 ggr per natt menjag börjar vänja mig. Och jag tror jag börjar landa i att vara förälder. Och så känns det som flytet kommer tillbaka, bara en sån sak som att jag kom i mina gamla jeans, visserligen är de tajta men för ett par veckor sedan vard et långt kvar.

söndag, mars 30, 2008 8:21:00 em  
Blogger Hedda said...

Va, gör din man maränger?! Underbart! Min gör diverse saker med gulorna, men lämnar vitorna åt mig så att jag tvingas göra "Hollywoodomelett" på dem.

Grattis till att komma i jeansen! Jag komi några, men med min sköna muffintop är det många par jag ännu inte vill visa mig i...

måndag, mars 31, 2008 11:10:00 em  
Blogger Bendel said...

Hedda - Hollywoodomelett och muffintop var det roligaste jag hört på länge!

Även fast jag kommer i dem så vill jag inte visa mig i dem ännu av samma anledning som du nämner.

tisdag, april 01, 2008 9:29:00 em  
Blogger Helena Bartholdsson said...

Hej Pia.. ååå så goda marängerna såg ut..... Jag har tappat din adress på Torstens sida, å han har ju namnsdag idag... Kan jag få den igen.. Kram

måndag, februari 23, 2009 2:50:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home