tisdag, mars 18, 2008

Webb-bageributik

Såg att det öppnat en brödbutik på nätet. Bra idé tycker jag eftersom många bröd är godast ett par dagar efter att de bakats. För några år sedan intervjuade jag Christer Svenssson, bagaren bakom detta och bageriet Brödleva i Svärdsjö. Har nämnt honom tidigare. En kulturpersonlighet i Falun som blev bagare, i början inspirerad av Johan Sörberg. När vi träffades hade han flera sköna projekt igång och bakade finfina bröd, gissar att han bara utvecklats ännu mer som bagare. Kul tycker jag att det funkar med ett kvalitetsbageri i en så liten ort och att han får sälja i flera lokala ICA-butiker. I Stockholm kan du köpa hans bröd i Bondens Matbod i Hötorgshallen.

PS 1 Glömde min laptop hos honom, när den några dagar senare kom i ett paket yrde ett mjölmoln upp då jag öppnade det.

PS 2 Bloggar dagtid idag, min man är hemma för att jag ska hinna ikapp med mitt egna liv. Apropå bakning bakar han hamburgerbröd just nu. Igår gjorde han alldeles för smarrig kola doppad i mörk choklad.

Foto: Pia R Bendel