torsdag, februari 28, 2008

Taylors and Jones



Tog en promenad nedför Hantverkargatan i solskenet idag. Spanade in skyltfönstret hos nyöppnade brittiska butiken Taylors and Jones på nr 12, hade tänkt gå in men av olika anledningar gick inte det. Försökte kolla efter tillbehör till After noon tea men såg bara hemlagade korvar och annan sjyst chark, kanske inte så bara vid något annat tillfälle. Nästan bredvid ligger delin Olson & Barck, där hade de nu lemonader i skyltet som jag skulle vilja testa. Passerade även en favoritbutik på Kungsholmen som inte har så mycket med mat att göra - trikåbutiken i korsningen Hantverkargatan - Bergsgatan. Och ungefär där köpte jag en god latte på stammis Il Caffe.




5 Comments:

Blogger Pernilla said...

Du, trikåbutiken är ju för söt och rolig med sina lappar. Brukar alltid stanna till där och glo!

torsdag, februari 28, 2008 11:37:00 em  
Blogger Kristina Eriksson said...

Å vilken fin affär - sådana ställen får mig för en stund att tycka att det var bättre förr!

fredag, februari 29, 2008 10:01:00 fm  
Blogger Bendel said...

Och i samma kvarter ligger även den gamla körsnärsbutiken, lika original den (oavsett vad man tycker om det de säljer), restaurang Mäster Anders som är urgammal (har jag skrivit om tidigare), Winjas ost och vinkällare (gamla valv, mörkt, genuint och rutiga dukar) och en rak-och frisörsalong som ser ut som den inte bytt inredning på så där 100 år.

fredag, februari 29, 2008 12:03:00 em  
Anonymous Anonym said...

åh jag har bott i dessa kvarter och bara älskade att kolla i trikåaffärens skyltning!

Taylors i varje fall, vi handlade en hel del där till vår engelska juldagsmiddag (sambon är från england) och allt i charkuteriväg fick godkänt.

After noon tea tema är också bra, det hade vi när vår lilltjej fyllde ett. I år var vi för trötta för att upprepa men jag röstar för att det är bra idé till dopet:)

fredag, februari 29, 2008 1:43:00 em  
Blogger Bendel said...

Elin - Kul att vi är flera som gillar deras skyltning. Bara det där dambenet som sticker upp är helskönt.

Tack för Taylors-rapport. Ok, ännu en anledning då att testa deras chark. Jag ska dit imorgon och köpa blåbärssylt som de själva skryter om tydligen.

Visst passar det med after noon tea till dop som man har rätt tid på dagen och allt. Skönt på ett sätt att ni inte orkade i år, du verkar hinna och orka så mycket, det har jag tänkt på flera gånger, nu verkar du lite mera mänsklig:)

fredag, februari 29, 2008 7:49:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home