onsdag, februari 27, 2008

Dop ett

Det blir inte mycket avancerad matlagning nu, men en stor laddning av min bolognese hamnade i frysen ikväll.

Det börjar dra ihop sig för dop, i samband med detta ska jag och maken bjuda afternoon tea. Några receptidéer har slumpen serverat och just nu undrar jag om jag ska göra lemon curd och clotted cream ur Mia Öhrns charmfulla bok Mitt eget café eller Jens Linders dito i denna DN-artikel . Hur som helst skriver den senare om en nyöppnad brittisk butik på Hantverkargatan 12 i Stockholm - Taylor & Jones - som jag lyckats missa. Där kränger man bland annat tillbehör till just afternoon tea. Dit är det är ju faktiskt gångavstånd med barnvagnen bara det slutar regna.



3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

torsdag, februari 28, 2008 12:38:00 fm  
Blogger Kristina Eriksson said...

Låter mysigt med dop & afternoon tea! kolla gärna på Husmoderns blogg hon skriver om Afternoon tea just nu.

torsdag, februari 28, 2008 9:25:00 fm  
Blogger Bendel said...

Jag tror det kan bli mysigt, få se hur mycket vi orkar/hinner fixa själva. Kul, ska kika in på Husmodern. Många som skriver om After noon tea, nu igen.

torsdag, februari 28, 2008 8:25:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home