torsdag, februari 07, 2008

Grattis Emanuel!


Eftersom jag såg Emanuel Andréns praliner som små konstverk då jag fick dem på en gala för ett par år sedan sparade jag förpackningarna, och en av godsakerna...

Konditorn Emanuel Andrén, verksam i Lilla Edet utanför Göteborg, kommer att som första svensk leverera choklad till amerikanska Emmygalans überlyxiga presentpåsar. Champagnetryffel med citrusmarmelad och Zino cigarrtryffel med rom är specialsmakerna för den aftonen. Första gången jag smakade Andréns mycket kreativa och eleganta godsaker var på en gala i Stadshuset för ett par år sedan. De hade smak av jordgubb, champagne och bladguld, hette Glamourinne och var specialgjorda för det eventet. De små förpackningarna var numrerade på samma sätt som litografier. Jag fick nr 169, 612 och 630/800.