söndag, mars 02, 2008

Inför doptebjudning

Lika som bär:

Bilden ovan är en uppdatering tillägnad K.

Det kommer nog inte bli så mycket bloggat den här veckan. Dop och annat. Min största bedrift idag var att ta mig till tehuset Chaikhana för att köpa te till after noon tea; ett svart 2nd flush Daarjeeling Poobong som fungerar till både snittar och bakverk (maken har bakat småkakor hela kvällen).


Specialteprovning på Chaikana våren 2005 med grundaren och innehavaren Ashok Kapoor.


Bilderna visar den andra ordentliga te-genomgången bara med Ashok, innan dess hade jag även varit på kinesisk teceremoni hos en av landets värsta nördar. Ändå har jag fortfarande så oändligt mycket mer att lära om denna dryck.



5 Comments:

Blogger K said...

Tänk vad han är lik dig!

måndag, mars 03, 2008 7:52:00 fm  
Blogger Pernilla said...

Låter supermysigt med doptebjudning! Jag ÄLSKAR afternoon tea. Lycka till med allt!

måndag, mars 03, 2008 8:20:00 fm  
Blogger Bendel said...

Tack Pernilla, rapport kommer sedan.

måndag, mars 03, 2008 7:43:00 em  
Blogger Bendel said...

Eller hur K! :)

måndag, mars 03, 2008 7:44:00 em  
Anonymous Anonym said...

ååå chaikana!! i love it

onsdag, mars 12, 2008 5:34:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home