tisdag, mars 18, 2008

Idag

Idag har maken varit hemma så att jag ska få göra saker som jag inte hunnit/kunnat fixa typ lite jobb, lite föreningsarbete, lite sommarplanering. Men nu när klockan snart är 18.30 inser jag att en dag inte räcker. Lunch åt vi sent. Åke gjorde hamburgare, och bakade bröden själv, gjorde egen majonnäs som han sedan hade som bas i egen dressing...osv. När kl. var 15 gick jag in i köket, då bakade han maränger på äggvitorna som blivit över. Fint, men då var jag utan överdrift svimfärdig . Gott var det hursomhelst. Och vi är fortfarande gifta. Nu ska jag följa med honom och sonen på kurs.


Idag bjussar jag på en bild på lille T tre månader.




19 Comments:

Blogger Pernilla said...

Men MUMS! Vi kommer och äter Åkes burgare anytime! Grattis till vinsten hos Katerina J förresten. Vad var tävlingen???
Kram!

tisdag, mars 18, 2008 9:59:00 em  
Blogger Bendel said...

Det kommer en inbjudan! Va, har jag vunnit, vad skoj! Jag tror att jag har vunnit tre böcker.
Kram!

tisdag, mars 18, 2008 10:14:00 em  
Blogger Ilva said...

ååå vad han har vuxit o nu är han ju ÄNNU sötare! Tack för titten!

tisdag, mars 18, 2008 10:18:00 em  
Blogger Bendel said...

Tack själv Ilva, vad stolt jag blir!

tisdag, mars 18, 2008 10:19:00 em  
Blogger Pernilla said...

...efter ominstallation av datorn så har vissa mailadresser försvunnit. Din t.ex. Ville maila. Om du orkar skicka den igen? KRAM!

tisdag, mars 18, 2008 11:29:00 em  
Blogger Viktoria said...

Vilken söting! Så lik sin pappa på fotona. (Sen blir han bara mer och mer lik dej.)

onsdag, mars 19, 2008 3:03:00 em  
Blogger Lagers tabberas said...

Men hur gör Du med ungen. Inte ett endaste blänk ens från mungipan.
Min August, Du vet, forsar det saliv ut så han är blank och blöt från fötterna till hjässan, man får använda motljusskydd när man plåtar honom.
Vikken söt liten T!

onsdag, mars 19, 2008 4:35:00 em  
Blogger Bendel said...

Tack Viktoria! Jo han liknar nog sin pappa. (Hoppas det! :)

Lagers Tabberas - Tack! Är det inte dags för en ny bild på August, hoppas! T gillar att ibland leka med saliven men annars är det lugnt på den fronten, än kan jag tänka.

onsdag, mars 19, 2008 9:21:00 em  
Blogger Anna-Eva said...

Mums! Jag vet inte vilket jag helst vill sluka, burgaren eller T :)
Fast alltså, Åkes hamburgerbröd ser himla fina ut. Finns det recept på dem?

torsdag, mars 20, 2008 10:58:00 em  
Blogger Bendel said...

Burgaren är sånt min kropp behöver just nu, och den var sjyst på alla sätt! Ska kolla recept med Åke, säkert inte omöjligt att få fram även fast jag tror att han akade lite på fri hand.

torsdag, mars 20, 2008 11:21:00 em  
Blogger Bendel said...

bakade

torsdag, mars 20, 2008 11:21:00 em  
Blogger Pernilla said...

När jag ammade var jag konstant hungrig. Inte f-n gick jag ner ett gram heller. Tvärtom. Det där "kilona bara rasar när man ammar" stämmer inte på mig. Suck.

fredag, mars 21, 2008 9:32:00 em  
Blogger Bendel said...

Viktoria - hoppas alltså att att han kommer likna mig allt mer sen.

Pernilla - det går segt med kilona här med, känner inte igen min kropp, men det har ju bara gått 3 mån, har bestämt mig för att det får ta upp till ett år att bli ungefär som förut.

fredag, mars 21, 2008 9:50:00 em  
Blogger Kristina Eriksson said...

Å så söt! Fast på den översta bilden tycker jag han är lik dig över ögonen!?

måndag, mars 24, 2008 7:39:00 em  
Blogger Bendel said...

Kristina! Vad jag tycker själv och vad andra sagt så tror jag att övre halvan av ansiktet liknar mig, särskilt ögonen, och nedre delen Åke.

måndag, mars 24, 2008 8:16:00 em  
Blogger Hedda said...

Nämen jösses, vad söt han är! Och vad tiden går fort!
Hoppas att allt är bra med er,
hälsar Hedda och Calle som nu är fem månader

lördag, mars 29, 2008 12:06:00 fm  
Blogger Bendel said...

Tack snälla Hedda! Har nog sett din goding också. Visst går det undan! Allt fint och mysigt. Brukar kika in hos dig ibland, alltid lika roligt, ska bli bättre på att kommentera.

lördag, mars 29, 2008 10:04:00 em  
Anonymous Anonym said...

En sån sötnos!

söndag, mars 30, 2008 10:54:00 em  
Blogger Bendel said...

Tack Lisa!

måndag, mars 31, 2008 2:10:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home