torsdag, mars 20, 2008

Påskgodis


Hade vägarna förbi Xoko idag och köpte godsaker till helgen av mästaren Magnus själv. Han hade flyttat på dörren vilket var bra eftersom det fick den lilla lokalen att kännas/bli större. Påskprinsesstårtan på bilden är en favorit i repris, så delikat, med mosade hallon och lättvispad grädde i. Skulle få vilken skeptiker som helst på fall. Och är inte större än två-tre normalstora bitar, ett format som passar oss två vuxna bra.


Och så en macaron till mamma... just denna godare än Pierre Hermés.
...och marsipanpippis till pappa.
Glad påsk!



11 Comments:

Blogger Anna-Eva said...

Det här gör du bara för att retas med mig, hm :)
Glad Påsk!

fredag, mars 21, 2008 11:34:00 fm  
Blogger Bendel said...

Såklart jag gör! :)

fredag, mars 21, 2008 11:53:00 fm  
Blogger michaela said...

Men ÅH, om de har öppet i morgon måste jag bara springa förbi! Verkar verkligen vara värt de sista hundringarna...

fredag, mars 21, 2008 11:25:00 em  
Blogger Daniel Roos said...

Kul att folk uppskattar det här att lägga pengar på något bra. Tycker att det borde finnas fler ställen som det Magnus har. Jag ska nog öppna något liknande när jag blir stor :-)

lördag, mars 22, 2008 1:46:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

lördag, mars 22, 2008 3:48:00 fm  
Blogger Jessica said...

Så gott det låter :).

Om du vill prova mer fint te så ta dig en tur till In the Mood for Tea. Har handlat därifrån och teet är så bra att jag nästan går och viftar på öronen av lycka när jag tagit mig en kopp! Allt gott och glad påsk!

söndag, mars 23, 2008 1:43:00 em  
Blogger Bendel said...

Michaela - hellre litet och bra brukar jag tänka när jag har skralt i kassan

Daniel - Jaa! Hoppas du blir stor snart och att du öppnar något liknande på Kungsholmen, men med mera bröd för det saknas verkligen ett sjyst bageri/kondis här.

Jessika - Jag måste dit!, har varit stammis på Chaikhana sedan de öppnade så jag borde vidga vyerna. Glad påsk till dig!

söndag, mars 23, 2008 6:07:00 em  
Blogger michaela said...

Både den och macaronen var oerhört goda! Nog Stockholms bästa prinsesstårta. Många av kvalitetsbagerien har inte någon syltdel med hänvisning till att det inte är det ursprungliga.
Må så vara, men jag tycker det är väldigt gott och blir besviken när den delen inte är med. Det behövs liksom för uppfräschning mellan alla lager av grädde, vaniljsås och marsipan.
Priserna är lite väl saftiga för en student men jag tycker faktiskt det är värt det. Hellre mindre och kvalitativt, som sagt...

måndag, mars 24, 2008 10:34:00 fm  
Blogger Lagers tabberas said...

Den där hemska miniprinsessen kan man ju dööö för.
Skönt att påsken är över och man får återgå till det normala soppköket igen.

måndag, mars 24, 2008 9:00:00 em  
Blogger Kristina Eriksson said...

Jag är väldigt svag för prinsesstårta, inte minst den där gula eller gröna färgen. Man kan köpa sådana miniprinsesstårtor året runt alltså?

onsdag, mars 26, 2008 8:43:00 fm  
Blogger Bendel said...

jag tror det kristina, de har alltid funnits då jag varit på Xoko.

onsdag, mars 26, 2008 11:27:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home