onsdag, april 22, 2009

Ett kasst bantningstips

Blåsor i munnen.



7 Comments:

Blogger Livet på den mörka sidan said...

Åh, stackars dig !
Kram

onsdag, april 22, 2009 10:07:00 em  
Blogger Pernilla said...

Urk! Stackare! Har du inga bra bantningstips annars? ;)

onsdag, april 22, 2009 10:32:00 em  
Blogger Bendel said...

Tack Tania för klämmen!

Nej Pernilla, tror inte på bantning, tror på långsiktigare saker, men som min vän dietisten Anna Ottosson brukar säga, förhoppningsvis ska man leva länge också.

torsdag, april 23, 2009 8:53:00 em  
Blogger Jessica said...

Tråkigt!! Vet du varför?
Jag tappar aptiten i perioder, det tycker folk är ett uuuutmärkt bantningsgrej. Liksom bara sådär, tappa aptit och gå ner tio kilo. Kul är det ine kan jag säga.

fredag, april 24, 2009 7:42:00 fm  
Blogger Bendel said...

Igår frågade en man på ekonomiavdelningen om jag gått ned i vikt, om jag bantade? Nej, sa jag. Och blev irriterad. F-n jag har fått barn, och jag gillar inte att ha blivit en storlek större då jag typ var 36a i 20 år innan, men jag vägrar fokusera på det. Trots att typ 3 månaders konstanta virus gjort att jag aldrig får träna på riktigt och sånt och skulle kunna skapa mig en större frustation än det gör. Tänker på vad jag äter gör jag men gör ingen grej av det. Jag har rätt att vara lite större än vanligt och hantera det på mitt sätt. Fattar inte varför folk kommenterar på det där sättet? Och hur dekan tycka att det är ok att göra det.

fredag, april 24, 2009 8:19:00 fm  
Blogger Jessica said...

Du kan ha fått en virusinfektion till som yttrar sig som sår och blåsor. Ring/gå till vårdcentral och se om du inte kan få som ett munsköljsmedel. Det kyler och bedövar lite så att det inte gör så ont. Prova mineralvatten också.

Jag har alltid varit stor och rent av överviktig, sedan tappade jag aptiten, fick svår blodbrist och gick ner 30 kilo. Hur bra var det på en skala? Bra för kroppen att gå ner i vikt i och för sig, men inte på det sättet och fortfarande har jag kvar konstiga hangups om mat som jag hade förut när blodbristen och illamåendet var som värst. När jag mår illa vill jag bara ha mineralvatten och syrliga saker. Två veckor på det och yoghurt, och så börjar hår falla och naglar mjukna. Jag vet inte vad jag hade valt om jag ska vara ärlig, mellan vikt och den allmänna hälsan. Men att gå ner i vikt är ju bra (tycker man), komplimanger får man. Det får man inte om man är överviktig.

fredag, april 24, 2009 10:35:00 fm  
Blogger Bendel said...

De där komplimangerna ger jag inte mycket för även om de säkert är välmenade många gånger. Det är så tråkigt att allt ska handla om det yttre även i ditt fall. Otroligt stark människa tycker jag att du verkar vara!

lördag, april 25, 2009 10:56:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home