söndag, oktober 17, 2010

Dekandens och friluftsliv på Häringe slott

Jag visste att vi skulle vara barnfria ett dygn och att vi skulle bege oss till Häringe slott för att fira min 38-årsdag, men jag visste inte att en limousin skulle plocka upp oss.

En strålande sol och ett friskt, klart höstväder mötte upp. Vi drack champagne, after noonteade, snubblade runt på ägorna, åt slottsmiddag med tillhörande starka drycker, smuttade kaffe i förmaket, gled förbi baren, sov bokstavligen kungligt under tunga fluffiga täcken, åt våfflor till frulle och gick en rejäl vända på frostnupna vägar innan limousinen hämtade oss igen.

I stan käkade vi krispig qroque på Grandpa, och fick sedan hem sonen som vi åt tårta med innan askungesagan var slut för att jag sedan skulle jobba.
















7 Comments:

Blogger Annika said...

Du ser nöjd och belåten ut, och det hade väl vem som helst varit, efter en så härlig helg som detta verkar ha varit!

söndag, oktober 17, 2010 11:03:00 em  
Blogger Kristina Eriksson said...

Vad härligt det låter!!

måndag, oktober 18, 2010 1:06:00 em  
Blogger Bendel said...

Ni har helt rätt, det var grejt!

måndag, oktober 18, 2010 4:58:00 em  
Anonymous Helena Ljunggren said...

Härliga bilder!

tisdag, oktober 19, 2010 9:17:00 fm  
Blogger Bendel said...

Tack Helena, ja det var tacksammma motiv.

tisdag, oktober 19, 2010 9:28:00 em  
Anonymous Anna B said...

Vilket härligt födelsedagsfirande, det är du värd! Sorgligt nog är jag usel på att fira min födelsedag, den ligger på ett pärlband av födelsedagar med dubbelkalas i familjen, så jag brukar dra ner mitt firande. Men jag ska ta efter dig -nästa gång ska det baske mig firas!

onsdag, oktober 20, 2010 10:20:00 fm  
Blogger Bendel said...

Tack snälla Anna! Vi brukar inte heller fira, det var min man som tog tag i det i år. Klart du ska ta efter, det är du värd!

torsdag, oktober 21, 2010 7:30:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home