lördag, januari 13, 2007

Året var 1992

Ibland på fredagarna käkar vi på trivsamma kvarterskrogen Göken. Men av olika anledningar hade vi en hemmakväll igår och jag lagade spagetti Bolognese. Med morot, rotselleri, sidfläsk och vitt vin utöver färs, tomat (söta Muttisar), vitlök, buljong och kryddor. Till det ett enklare primitivovin. En väldigt god middag i sin enkelhet. Vilket till stor del berodde på att spagettin var perfekt i både konsistens och tjocklek; De Cecco, spagetti 12, koktid 12 minuter. Pastan och tomaterna köpte jag på Daglivs. Gillar när man hittar sjysta grejer i vanliga butiker. Undrar bara varför jag hamnat i en period då jag jag lagar samma sorts mat som för typ 15 år sedan?



2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Mums. Jag misstänker att det kommer att bryta ut ett bolognese-fyrverkeri av recept i den nämsta bloggsfären framöver. Andreas har hotat med att lägga ut det bästa receptet och jag kommer vilja kontra. Jag tycker att du ska specificera hur du vill ha din. Här tror jag att det mest handlar om tyckande, så då är det okej med mer konfrontation, tycker jag.

lördag, januari 13, 2007 11:11:00 em  
Blogger Bendel said...

Sånt här gillar jag och berättar gärna mer specifikt hur jag tycker en bolognese ska vara. Bloggar om det senare ikväll eller under morgondagen. Och jag ser fram emot era kontringar!

söndag, januari 14, 2007 12:00:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home