torsdag, januari 11, 2007

Vad måste du kunna om vin?

Jag försöker inte ens låtsas att jag kan vin särskilt bra. Inte så att jag känner mig osäker på vad jag gillar eller när jag dricker något som är rätt/fel kombinerat med det jag äter. Men det finns ju dem som jobbar varje dag med denna ädla dryck, det är klart att de har bättre helhetskoll. Tycker att det är lite lustigt hur det nästan räknas till allmänbildningen idag att kunna druvor, årgångar och sånt. Eric Asimov, vinskribent på New York Times skriver om just detta och varför det blivit så här.



2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag började lära mig mer om vin när jag upptäckte att de vinflaskor jag hade hemma sen flera år tillbaka allihop var såna att de inte vann på lagring. Sen dess har jag försökt att hålla ögonen öppna efter lagringsviner till ett rimligt pris (under 100 kr) som kan ligga hemma o samla damm. Det visade sig vara så roligt att jag blivit riktigt intresserad det senaste året, det är litet sport i att jaga fynd på det sättet. Alltid lika roligt när man hittar något man gillar och så lägga undan tre-fyra flaskor att prova igen om några år.

torsdag, januari 11, 2007 2:10:00 em  
Blogger Bendel said...

Ja, det är roligt och inspirerande med vin. Genom jobbet har jag haft förmånen att få smaka på mycket vin, träffa kunniga vinmänniskor, möta vin på olika sätt på resor och sånt.
Nej, nu får ni komma hit och dricka vin snart!

torsdag, januari 11, 2007 3:22:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home