lördag, januari 06, 2007

Zagat


I paketet från NY-korren låg en tisha och 2007 års Zagat-guide över Big Apple-restauranger. Det jag gillar med Zagat är att den till stor del är en demokratisk medborgarguide. Med mycket läsarkommentarer och sånt. Populäraste stället just nu är Gramercy Tavern. En nyhet är stickers man klistrar fast högst upp på sidorna med en flik som sticker ut. På dem står det Late Night, Trendy, Suggested by..., Must try, Love it!, Like it och annat som säkert är användbart.

P.S. Var på skutt/hippa/party - nej nu ska jag vara ärlig - brakfest igår. Halva kvällen pratade jag feminism med en jurist som var fatalist. Andra halvan dansade jag teatraliskt till gamla Stefan Sundströmlåtar utan takt med en kille som dricker alldeles för mycket.

P.S. 2 Kul att få använda orden skutt och hippa. Gammalt slang låter så rart.



4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Sen fattade jag ju inte att Zagat-guiden var billigare på Zabar's - jag köpte den på Barnes&Noble två dagar innan vi kom till Zabars och jag såg den överallt där för tre dollar lägre pris. Jaja. Jag köpte faktiskt också ett en månads medlemsskap på zagat.com för att kunna söka i recensionerna o betygen online medan vi var där. Gäller t.om. 18/1. Ganska praktiskt men jag hade synpunkter på att man inte kan filtrera efter att man sökt restauranger i närheten av det stället man just läst om.

lördag, januari 06, 2007 6:17:00 em  
Blogger Bendel said...

Äsch tre dollar hit eller dit. Det var inte därför jag sa Zabar´s utan mest för att jag säkert vet att den finns där. Jag är också on-line-medlem men mest för att läsa läsarkommentarer så jag har inte märkt av det problemet. Men sånt är irriterande.

lördag, januari 06, 2007 7:03:00 em  
Blogger Alice said...

Oh,, en Zagat-guide! Kanske behöver jag ha vägarna förbi och bläddra lite. Trevligt att ha en NY-korre som Kristian.

måndag, januari 08, 2007 2:26:00 em  
Blogger Bendel said...

Självklart får du komma förbi och bläddra! Har missat detta inlägg.

torsdag, mars 01, 2007 4:19:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home