måndag, mars 06, 2006

David Leidenborg och Johan Sörberg - sköna killar

Företagshistorikern David Leidenborg, vilken kille! Han berättade på kvällens Matmaffia-träff om kylskåp i främmande länder på ett fångande sätt. Hur lyckas han med det? Genom att vara engelskt torr och samtidigt brinna för det han gör.

Ett exempel jag lärde lärde mig; I Kina ställer man kylskåpet i vardagsrummet. Och det har en ram på dörren som man placerar sitt bröllopsfoto i. (Det hade inte familjen i Hutongerna i Peking som jag åt lunch hemma hos för ett år sedan).

Bagaren Johan Sörberg, vilken kille! Snygg, uppkäftig och kunnig.

Ett exempel på vad jag lärde mig; Att det är stor skillnad på hur man handlar bröd på Östermalm och Söder. De runt Riddargatan är öppnare för nya sorter än de runt Mariatorget. Ha ha, erkänn att ni fördomsfullt hade gissat tvärtom? Det gjorde i alla fall jag...