måndag, februari 20, 2006

Lahmadjon matcafé

Det finns personer som alltid gör mig glada på ett vackert sätt för att de är så äkta. Goran Candan är en av dem - en kurdisk bokhandlare. För intellektuella från jordens alla kanter är ett besök hos honom ett måste då de är i Stockholm. Alltid när jag träffar Goran berättar han generöst och fångande om otroliga saker han har varit med om. Ibland omänskliga saker. Ibland sagolika. Nu har han öppnat ett matcafé på Dalagatan 42 med mat som är lika genuin som han själv. Dock ska tilläggas att Goran just nu provar sig fram till en rullande meny som ska funka, så skulle du få något som inte är perfekt så ge stället en till chans. Jag åt lunch där idag med hans smarta fru Karin Andrén, dietist och hälsoredaktör på tasteline.se. Efter maten drack jag kardemummakaffe med sump och åt bomullskakor. Om du går dit, lova att hälsa från mig!



2 Comments:

Blogger Janne Petersson said...

Jag åt lunch på Lahmadjon idag. Det var den godaste och fräschaste lunch som jag ätit på länge!

onsdag, april 18, 2007 12:54:00 em  
Blogger Bendel said...

Kul! Tack för att du berättade det!

torsdag, april 19, 2007 10:01:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home