lördag, februari 04, 2006

Ängsligt trendiga krogar

Jag märker att en del kollegor tycker att jag är pinsam som ibland går på halvturistiga krogar när jag reser. När jag gör det så är det för söka en speciell stämning och historia. Det där med att hitta haket ingen känner till med fantastisk mat är mest en myt. Och hypade ställen är ofta förutsägbara, jag vet precis vilka och vad jag kommer att möta där. Men värst är det här i Stockholm, maten är nästan alltid god men har något blivit trendigt så återfinner man det överallt. Jag vill äta enkel mat, gärna av lokala råvaror. Som tur är används lokala råvaror mycket nu. Jag hoppas att man fortsätter med det men att man vågar tänka lite mera själv. Dessutom måste man inte riva ut hela gamla inredningen i en lokal för att man ska öppna en ny restauarang där.