söndag, juli 09, 2006

Italienska drycker

Denna dag har italienska förtecken. Lunchen bestod av pizza på Ciao Ciao vid Vanadisplan. Och ikväll fick det bli spumante till middagslaxen; Rosé de pinot. - Det här skulle vara gott till ostron, sa min man. Och jag håller med honom. Det är en torr och frisk skumpa med angenäm och lätt förnimmelse av persika.
Efter maten smuttade vi på limoncello som en kompis gjort själv. Att den har ett par år på nacken är till dess fördel. Den har mognat, fått perfekt sötma och är lagom alkoholstark för min smak. Det var det här receptet polaren använde.



2 Comments:

Blogger Kristian said...

Min limoncello har tagit slut så jag ska göra en ny sats när jag handlat citroner o vodka. Gav bort det sista till vår vän Jakob som flyttade ihop med sin Lotta.

tisdag, juli 11, 2006 3:48:00 em  
Blogger Bendel said...

Lyckliga Jakob och Lotta. Jag ska köpa en flaska nästa vecka när jag är till Capri. Men jag tyckte bättre om din.

tisdag, juli 11, 2006 3:56:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home