onsdag, oktober 11, 2006

Brasseri Bobonne

Gick på ett tvärvetenskapligt seminarium om mat och hälsa idag. Föreläsarna var aktuella, ändå kändes det dammigt. Jag hade kunnat använda tiden bättre. Och det retar mig.

Kvällen var desto bättre. Träffade en kollega på nyöppnade Brasseri Bobonne. Där är maten och menyn väldigt enkel, för enkel för mitt sällskap, men inte för mig. I och för sig skulle det inte skada med ett par lite mer ovanliga vanliga rätter på griffeltavlan. Jag åt Boeuf Bourguignonne med potatispuré. Och drack prisvärt rött vin. Länge. Vi stängde stället. Dels för att vi hade mycket att tala om, dels för att lokalen är bekväm - liten och mysig.


Dagens tips!
Läs vad Carolin Dahlman skriver om att vi köar som gamla ryssar i svenska butiker. Carolin är en välsorterad person som ofta skriver intressanta saker. För ensamföretagaren kan jag rekommendera hennes bok Ensamföretagaren.