onsdag, oktober 25, 2006

xie xie



Krispiga små vårrullar, frisk kyckling- och broccoligryta med smak av ingefära och avslutningsvis en len chokladmousse, det blev jag bjuden på till middag igår kväll. Någon hade planerat, handlat och fixat. Och jag fick sätta mig vid ett dukat bord. Det var en fin gåva! Jag vet ju bara vilket pyssel det är att göra egna vårrullar.


Till varmrätterna drack vi ett ljust ganska beskt öl , till chokladmoussen ett mumsigt portugisiskt portvin.

Jag glömmer aldrig att denna någon lagade och bjöd på en grandios kinesisk måltid (som måste tagit flera dagar att förbereda) 1998 då vi nyligen blivit bekanta. Hon ville stötta mig inför min första pressträff med asiatiskt tema och hade lämpligt nog precis gått en kinesisk matlagningskurs.
Mitt event på Östasiatiska museet blev sedan lyckat, Cecilia Lindqvist var som alltid i högform, en tjej från Arirang charmade alla då hon talade om det koreanska kökets grunder och Charlotte Klippmark presenterade en ny intressant studie.

Någon och jag besökte Peking 2004.



3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej

Tack för fint beröm. Vi tyckte att det var en trevlig kväll

Kram Maggan

onsdag, oktober 25, 2006 4:06:00 em  
Blogger Bendel said...

Jag med!
Kram, Pia

onsdag, oktober 25, 2006 7:40:00 em  
Anonymous Anonym said...

Det var jätte gott, tack morsan!

onsdag, oktober 25, 2006 7:59:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home