måndag, december 18, 2006

Vänskapliga glöggtraditioner

A:s årliga glögg har pågått lika länge som mitt numera äktenskapliga förhållande. Under dessa 8 år har vi i denna krets varit med om mycket tillsammans; bröllop, dop, resor, födelsedagar och jobb.
Varje år stannar jag allt längre (04.30 denna gång) och varje år känner jag mig rik då jag går därifrån.


Värden och hans syster.


Det bjuds alltid på glögg, hembakta lussekatter, knäck och kola (här med rostade solroskärnor).


Värdinnan och min favoritfilosof.


Framåt småtimmarna börjar bandet att spela, vilket blivit en tradition i sig själv. Killen med gitarren är proffsmusiker, här blir han kompad av sjyst munspel och rytminstrument från Kuba.


Tydligen hade vi även en trummis ibland oss, minns jag rätt slukade samma kille eld ett år.


Allsång i trappan. Visst är de söta?