fredag, juli 06, 2007

Hänt i veckan



Maria Manuela En ex-kollega dök upp på middag. Hon fick pastasallad slungad med pesto och skinka, bladspenat och jordgubbar. Till efterrätt Ben & Jerry-glass. Av henne fick jag inflyttningspresenter som var så fina att de nästan var genant att ta emot dem. En litografi (13/30) av Maria Manuela, en bok med Manuelas bilder, och en personlig hälsning från konstnären.



Svensk afton Igår kväll blev jag och Åke shanghaijade vid Norr Mälarstrand utanför restaurang Kungsholmen av en alldeles underbar Petterssonbåt. Turen gick till Vinterviken där det serverades hemlagad rabarberpaj och kaffe. Tack snälla J och M!

Hälsning Till er som väntar på att jag ska höra av mig, det kommer att hända snart!



2 Comments:

Blogger Kinna Jonsson said...

Är Maria Manuela en exkollega till dig, är det hon som är konstnär. Hälsa henne i så fall att jag verkligen beundrar hennes konst!

måndag, juli 09, 2007 10:25:00 em  
Blogger Bendel said...

Oj, min text är nog lätt att missuppfatta. Nej, Maria är inte min exkollega, men däremot vän med min ex-kollega som jag fick alla hennes fina saker av (har sedan tidigare tre tavlor). Så hälsningen från dig kommer jag säkerligen få tillfälle att framföra hur som helst. Meddelar dig det då.

tisdag, juli 10, 2007 3:40:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home