söndag, september 09, 2007

Café Frankfurt, Pipersgatan 24


Trots att jag var där för första gången idag törs jag säga att det är ett av Kungsholmens bästa caféer och säkert mer än det. Gillar även Vurma, Il caffé och Två systar och en kock men känner på mig att detta är ett nytt stamställe. Bara den fina kaffehanteringen och det goda italienska kaffet (Mauro). Och de grillade mackorna gjorda på Polaines klassiska, vansinnigt välsmakande surdegsbröd (!!!) med fyllningar som baskisk fårost och lufttorkad chorizo. Sneglade på grannarnas vackra frukost bestående av två sorters ost, två sorters chark, fikonmarmelad, en brödkorg, kaffe (valfritt), juice och yoghurt med färsk frukt och honung. Det är mycket sällan jag blir så glad och nöjd efter ett cafébesök.



12 Comments:

Blogger Kristian said...

Mysigt! Ligger det långt bort?

söndag, september 09, 2007 8:50:00 em  
Blogger Bendel said...

En hundpromenad på ca 10-15 min. Nu och att par månader framåt några minuter till.

söndag, september 09, 2007 9:20:00 em  
Blogger Kristina Eriksson said...

Det låter väldigt gott! Man skulle skriva upp alla ställen som ni Stockholmsbloggare nämner och sedan åka upp o "avverka":)

söndag, september 09, 2007 9:35:00 em  
Blogger Bendel said...

Jag har haft de fina smakerna kvar i munnen fram till middagen! Ska stället avverkas får du lova att ta andra caféer en annan dag! :)

söndag, september 09, 2007 9:41:00 em  
Anonymous Anonym said...

Jag ruuusaaar dit

söndag, september 09, 2007 9:46:00 em  
Blogger Bendel said...

Så att stället får vara den höjdpunkt det är den dagen är min konstiga logik.

söndag, september 09, 2007 9:49:00 em  
Blogger Bendel said...

tavia - gör det och berätta gärna sedan vad du tyckte

söndag, september 09, 2007 9:50:00 em  
Blogger Dubbelörn said...

Tack för ett toppentips... Du skriver ju om stället så det vattnas i munnen *ler*.

Kram

söndag, september 09, 2007 9:57:00 em  
Blogger Bendel said...

Dubbelörnen - oj, lyckas jag med det - skoj.

Kram, kram

söndag, september 09, 2007 9:58:00 em  
Blogger Helena Bartholdsson said...

Ja ibland avundas man storstaden, men det är bra gott med en frukost på trappan, mellan kosshagen och hästhagen oxå.. *ler*

Kram Helena

måndag, september 10, 2007 1:01:00 em  
Blogger Kristian said...

Hittade du förresten dit pga boken "Café Stockholm" som du skrev om innan?

tisdag, september 11, 2007 8:52:00 em  
Blogger Bendel said...

Ja just det, framför allt för att när jag småpratade med författaren så var detta ett av några ställen han nämnde på ett sådant sätt att jag blev intresserad.

tisdag, september 11, 2007 8:59:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home