måndag, maj 26, 2008

Söndagsmiddag: Honungsmarinerade tjocka revbensspjäll på cous cous- och rucolabädd


Asia de Cuba praktiserar sharingkoncept, det vill säga att alla äter från samma fat.


Ända sedan vi åt honungsspjäll på Philippe Starckdesignade Asia de Cuba i NYC för ett par år sedan har Åke försökt återskapa den kötträtten. Nu börjar det närma sig. Det här var gott.

Så fort jag får tid till egna tankar ska jag berätta lite om samhälls- och samtidsboken boken Matsmart som jag läst i helgen.



4 Comments:

Anonymous Anonym said...

I vanlig ordning läser du precis de böckerna jag skulle vilja läsa - tack för tipset :)

måndag, maj 26, 2008 10:09:00 em  
Blogger Bendel said...

Varsågod! :) Få se om jag klarar att uttrycka det jag tycker om den, om jag fixar det + får lite tid kommer som sagt en recension snart.

tisdag, maj 27, 2008 3:21:00 em  
Blogger Kristina Eriksson said...

Ser mycket gott ut, hälsa maken det. Väntar med spänning på recensionen!

torsdag, maj 29, 2008 11:37:00 fm  
Blogger Bendel said...

Det ska jag hälsa, han kommer att bli glad!

torsdag, maj 29, 2008 3:20:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home