lördag, augusti 30, 2008

Happy Hippo på Riddargatan


En trevlig ekologisk butik att ha i sitt kvarter men kanske inte värd en omväg, iallafall jag som bor på Kungsholmen hittar det mesta närmare mig. Ganska dyr också, burkarna på bilden kostar ca 24 kr styck. Men eftersom service och kunnande är på topp så jag ska ändå gå dit igen, med de förutsättningarna kan det hända saker.

Jag var där för att spana barnmat. Roligt är att de snart får in produkter från Ellás Kitchen, vilka redan finns på Goodstore på Söder. Har hört gott om dem, måsta bara komma ihåg att fråga om förpackningarna som ser ut att vara av aluminium. Ser jag fel? Är de gjorda av återvinningsmaterial? Eller?



8 Comments:

Blogger Jessica said...

På ellas kitchens hemsida står det att förpackningarna är gjorda av kartong och återvinningsbara. Jag hittade en hel del på Goodstores hemsida som jag nu *vill ha*. Hur jag ska få in det i mitt redan överfulla skafferi, det klurar jag på ;)

lördag, augusti 30, 2008 12:31:00 em  
Blogger Bendel said...

Ah, du hittade förpackningsinfo, vad bra.

Jag vet, jag törs inte åka till goodstore:)

lördag, augusti 30, 2008 12:54:00 em  
Blogger Hedda said...

Att ta dubbelt så mycket för en burk Hipp (bara för att det är den något snyggare engelska burken) är ju löjligt!

Nä, gå till Ekologiska barnmatsbutiken på Nybrogatan precis norr om Karlavägen om du inte vill köpa Hipp på Daglivs. Där har de även ett trevligt franskt märke, vars namn jag förträngt.

Tack för idag!

Kram

tisdag, september 02, 2008 3:52:00 em  
Blogger Bendel said...

Jag vet inte om de svenska burkarna görs i Sverige men om det är så så är ju dessutom transporten kortare. Tom Ica tvärs över gatan säljer Hipp, för halva priset.

Ekologiska barnmatsbutiken nästa!

Tack själv!

Kram!

tisdag, september 02, 2008 4:01:00 em  
Blogger Bendel said...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

tisdag, september 02, 2008 4:19:00 em  
Blogger Bendel said...

Kollade Hipps miljörapport som såg ok ut men vad jag kunde sa bara tillverkning i Tyskland. Träffade för några år sedan tjejerna bakom GAPA som gör svenskproducerad barnmat av svenska råvaror, säljs nu i COOP-butiker:

http://www.gapa.se/forsaljning.htm

tisdag, september 02, 2008 4:25:00 em  
Blogger Jessica said...

Synd att Gapa bara finns i Stockholm.
Holle, som ekologiska barnmatsbutiken har i sortiment, är tyskt och har gott rykte.
Hipp tilverkas i Tyskland men om man klickar på Hipp hos EBB (Eko Barnmats Butik) är är allt ekologiskt och kravmärkt och svenska etiketter. Hittar ingenting som säger att HiPP för Sverige tillverkas just i Sverige. Man kan ju alltid fråga dem.

onsdag, september 03, 2008 11:00:00 em  
Blogger Bendel said...

Ja, det är synd ibland att sådana här saker inte når ut från Stockholm. Vad synd att jag inte hade koll på Holle när jag var där, ska berätta sedan vad jag köpte.

fredag, september 05, 2008 5:42:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home