torsdag, september 11, 2008

Fotograf

Jag skulle fråga folk på stan vad de tyckte om ursprungsmärkning på kött (1998). Porträtten skulle tas av ett proffs som hade varit reportagefotograf på en kvällstidning. Han var och är en lugn person och kan även uppfattas som blyg.

Innan jag hunnit säga något till det första potentiella intervjuoffret hade han redan tagit flera bilder. Men du måste väl fråga först, sa jag. Nej, svarade han bestämt, vi frågar efteråt annars blir inte bilderna bra. Och det var nog sant.



Vad han gjorde hemma hos mig idag tar jag en annan gång.



7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Intressant inblick i en fotografs vardag

fredag, september 12, 2008 9:52:00 fm  
Blogger Bendel said...

Det kommer kanske mera.

fredag, september 12, 2008 5:49:00 em  
Blogger Rebecca said...

Om hon VILL ha frågor ska jag absolut klura ut några bra! Min förhoppning om framtiden är ju att jag ska kunna förändra synen på bröd (och förbättra butikernas utbud). Skolmaten är en VIKTIG fråga!

lördag, september 13, 2008 3:51:00 em  
Blogger Rebecca said...

Jag har en massa frågor att ställa till Carola Magnusson, men här kommer några:

- På vilket sätt skulle du vilja sprida ditt tänkande om ekologisk mat?

- Skulle du kunna tänka dig att ha studenter (t.ex. kostvetare) i ditt skolkök, och "lära upp dem"?

- Jag har hört att leverantörerna ofta har slut på det ekologiska.
Tror du att det finns kapacitet för hela Sveriges skolor att enbart servera ekologiskt?

lördag, september 13, 2008 8:16:00 em  
Blogger Bendel said...

Rebecca jag lovar att ställa frågorna och återkomma med svaren.

lördag, september 13, 2008 8:42:00 em  
Blogger Kristian said...

Nu förstår jag vad fotografen gjorde hemma hos er!

söndag, oktober 19, 2008 4:15:00 em  
Blogger Bendel said...

Tihi! :)

söndag, oktober 19, 2008 4:19:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home