fredag, september 05, 2008

Babybio/babynat


Bilden visar två av produkterna jag köpte på Ekologiska Barnmatsbutiken. Den stora förpackningen innehåller grönsaker med skinka. Rätten har mycket smak för att vara färdig barnmat och utan salt och socker. Kryddad med rosmarin tror jag. Den lilla burken består av äppel- och kvittenmos. Båda av franska märket babybio/babynat. Alla livsmedel på de fallande ingrediensförteckningarna efterföljs av ursprungsland: morot från Holland, skinka från Pyrenéerna osv. Båda rätterna är populära hos min son.



5 Comments:

Blogger Jessica said...

Coolt! Kvittenmos eller -gelé gillar ju t o m jag så varför inte en åttamånaders litet vilddjur ;).
Köpte du något annat också?

fredag, september 05, 2008 11:03:00 em  
Blogger Bendel said...

Eller hur? Båda rätterna smakade "vuxet" så tillvida att de smakade ganska mycket, djupt och nog lite lite bittert också. Båda rätterna gick också ned utan tvekan.

lördag, september 06, 2008 8:35:00 fm  
Anonymous Anonym said...

När jag var au pair till en liten ettåring älskade han bittra smakämnen! Öl, konstiga ostar, oliver (ehm, hoppas det här räknas som bitter nu bara, har inte så stor koll egentligen).
Tycker det är konstigt, borde inte bebisar sky sådant som pesten? Eller är det bara fördomar att de vill ha det milt och mjukt? Eller kan det vara så att det smakområdet knappt är utvecklat på dem, så de inte ens känner bitterheten?

söndag, september 07, 2008 12:07:00 em  
Anonymous Anonym said...

HAHAHA, gud, nu låter det som om jag brukade ge honom öl! :D
Han kröp upp på bordet en gång och började dricka ur en flaska hans pappa hade lämnat, och han tyckte mycket om det och blev mycket upprörd när flaskan togs bort från honom. Och det var på en söndag, så jag var itne ens i charge då. ;D

söndag, september 07, 2008 12:08:00 em  
Blogger Bendel said...

Beska är en typisk vuxensmak, men eftersom vuxna har olika preferenser till den så har säkert barn också det. Det där med bebisar som gillar öl hör man ibland. Ska nog läsa på mer om beska och små barn.

Stackars liten:)

måndag, september 08, 2008 6:40:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home