tisdag, september 02, 2008

...heard of a plongeur with a moustache?




Nu har den fjärde boken jag beställde för en tid sedan kommit. Down and Out in Paris and London av George Orwell. I den beskriver författaren sitt liv som diskare och kock på bland annat Hotell X i 1920-talets Paris. Boken är bättre begagnad och mannen* som läste den innan verkar läsa skönlitteratur på samma sätt som mig, nästan plugga in texten med hjälp av minnes och reflektionsanteckningar i marginalerna. Han går dock ett steg längre och ritar ibland små relaterade saker. Undrar hur det kom sig att han släppte boken vidare? Det kommer inte jag göra.

* jag tycker att handstilen ser maskulin ut men jag kan ha fel.



3 Comments:

Blogger Anna-Eva said...

Ser ut ungefär som min mans handstil, så det stämmer nog :)
Tänk att nästan alla "stora" har ett förflutet i restaurangbranchen. Kanske jag blir stor en dag också :)
PS Har ett specialinlägg till dig på min vanliga blogg..

tisdag, september 02, 2008 3:42:00 em  
Blogger Bendel said...

Med de val du har gjort kan det bara gå bra! :)

tisdag, september 02, 2008 6:27:00 em  
Blogger Kristina Eriksson said...

"Hans" sätt att rita mustaschen ger mig lite 20-talskänsla...härligt! Den boken får du vara rädd om.

onsdag, september 03, 2008 9:30:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home