lördag, augusti 30, 2008

DN Påstans frukosttest igen - Bulleboden

Ett ställe som får gott omdöme är Bulleboden på Parmätargatan. Jag åt deras stora frukost förra helgen och kan hålla med om det mesta DN skriver. Extra god var den färskpressade juicen med ingefära. Påminde om en juiceshot jag drack i juicebaren längst ned på Harvey Nichols för några år sedan. Ett sånt ställe som lite skämtsamt har en smak för varje krämpa, typ, även juicer som ska vara bra för klimakteriebesvär, stress och romantik.

När jag gick till Bulleboden trodde jag att jag inte varit där förut, men det har jag. Det ligger nära Serafen där vi gick på MVC och snabbt upptäckte att detta café var det bästa stället att äta på i närheten. Läs här vad en annan bloggare skriver.



2 Comments:

Blogger Kristina Eriksson said...

De har ett fint namn på sitt café - Bulleboden - gulligt och lite lantlolligt!

måndag, september 01, 2008 9:22:00 fm  
Blogger Bendel said...

Stilen är lite gammaldags också, rutigt golv och sådär. Dock var personalen lite utshasade och trötta den här gången, skriverierna gav dem fler besökare än vad de knappt hann med, sa de själva.

måndag, september 01, 2008 9:26:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home