tisdag, juli 14, 2009

Resan fortsatte norrut




3 Comments:

Anonymous heidi said...

hej! hittade hit då jag googlade på "rieska" + "helsingfors", hamnade i något inlägg från 2007 som handlade om en mormor som brukade baka rieska och hur gått det var med gårdens smör. det låter helt underbart. mina föräldrar är från finland, och rieska är kanske det jag saknar mest i matväg när jag inte är där. nu undrar jag om du har en blekaste aning om var man kan köpa rieska i helsingfors? min pappa som bor där, har själv ingen aning, och det här är väl lite av en vild chansning... :) ha det fint!

onsdag, juli 15, 2009 8:01:00 em  
Blogger Bendel said...

Jag skulle fråga killarna på Saluplats 30 i Saluhallen som säljer finska livsmedel och har bra koll. Själv vet jag tyvärr inte. Men kanske kan jag få ett recept av min mamma som jag snart ska hälsa på.

onsdag, juli 15, 2009 11:21:00 em  
Anonymous heidi said...

jag älskar att baka, så ett recept vore fantastiskt! :) tack så mycket för tipset, jag ska kolla upp det.

torsdag, juli 16, 2009 9:54:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home